ریموور مو
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

ریموور مو چیست؟

ریموور مو پاک کردن رنگ ناخواسته مو مانند رنگ شرابی و رنگ های گیاهی است. استفاده از ریموور مو برای از بین بردن رنگ نامطلوب مو بهترین روش است.

پاک کردن رنگ مو

در این مقاله مطالب زیر را مطالعه خواهید کرد:

  1. انواع ریموور رنگ مو
  2. ریموور مو در خانه
  3. نکات قابل توجه برای ریموور مو

انواع ریموور رنگ مو

ریموور مو یا پاک کننده رنگ مو، دارای انواع مختلفی است. با توجه به جنس مو و تناژ رنگ موی ناخواسته، می توانید یکی از این ریموور ها را استفاده کنید.

ریموور دو فاز

این نوع ریموور دارای 2 مایع با شماره متفاوت است. مایع ها را می بایست به طور مساوی با هم ترکیب کنید و از پشت سر روی موها بمالید. مدت زمان مکث ریموور دو فاز به جنس مو و رنگ موی بستگی دارد. در کاتالوگ محصولات زیبایی مو، زمان مکث و طرز استفاده نوشته می شود. بهتر است قبل از استفاده از ریموور، کاتالوگ مربوطه را خوب مطالعه کنید.

ریموور مو

ریموور پودری

ریموور های پودری مانند پودر دکلره هستند. این ریموور ها می بایست با اکسیدان ترکیب شوند. پس از ۳۰ دقیقه ماندن ریموور روی موها، موهایتان را بشویید. اگر پودر ریموور مایع مخصوص داشته باشد دیگر احتیاجی نیست که با اکسیدان مخلوط کنید.

پس از ترکیب پودر ریموور با مقدار مشخصی اکسیدان و زمان مکث، نتایج زیر به دست می آید.

50 گرم پودر ریموور+ 120 میل آب داغ با زمان مکث 1 الی 1:30 ساعت = پایه 2
50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 0.5 یا 3 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 3
50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 1 یا 6 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 4
50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 2 یا 9 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 5

” توجه داشته باشید برای پاک کردن رنگ مو می بایست دو هفته از زمان رنگ کردن موهایتان گذشته باشد. رنگ بعدی موهایتان را ۳ روز پس از ریموور بگذارید.”

ریموور مو

ریموور مو در خانه

از ریموور مو برای پاک کردن رنگ مو های مشکی، شرابی و رنگ های گیاهی استفاده می شود.

ریموور مو

روش های خانگی ریموور رنگ مو

پاک کردن رنگ مو در منزل کار راحتی است که با خواندن این مقاله، بدون اینکه موها آسیب ببیند و با صرف زمان و هزینه کمتری به سادگی می توانید انجام دهید.

پودر لباس شویی ساده

برای ریموور رنگ موی تیره می توانید از پودر لباس شویی استفاده کنید. پس از 5 مرتبه استفاده از این روش رنگ موهایتان به رنگ بلوند تغییر می کند. پودر لباس شویی می بایست فاقد مواد سفید کننده باشد. ابتدا موهایتان را خیس کنید و با یک قاشق غذاخوری (متناسب با حجم موهایتان) موهایتان را بشویید. پودر لباس شویی باید روی موهایتان کف کند. ابتدا ساقه موهایتان که دیرتر از ریشه مو روشن می شود را بشویید.

ریموور مو

سرکه

سرکه و روغن گیاهی را با توجه به حجم موهایتان مخلوط کنید. پس از خیس کردن موهایتان، مواد مخلوط شده را روی موهایتان خوب ماساژ دهید و با صابون بشویید. این کار را تا زمانی که رنگ از موهایتان خارج نشده، تکرار کنید.

ریموور مو

جوش شیرین

مخلوط جوش شیرین و شامپوی ضد شوره بهترین روش ریموور خانگی موهای رنگ شده است. موهایتان را چند دفعه با این مخلوط بشویید. شامپوی ضد شوره به خاطر فرمولاسیون بسیار قوی، بهترین ریممور برای رنگ های موقت نیز است. جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است که مانند دکلره موها را روشن می کند و آسیب کمتری به مو می رساند.

ریموور مو

روغن نارگیل

پس از شستشوی موها با آب داغ و شامپو، روغن نارگیل را با آب داغ مخلوط کرده و روی موها و پوست سر خود بمالید. پوست سر و موهای خود را با روغن نارگیل مخلوط شده با آب داغ، خوب ماساژ دهید. موها را با حوله خشک و به مدت 1 ساعت پوشش دهید. پس از گذشت 1 ساعت موها را با آب داغ بشویید. این روش برای سریع پاک کردن رنگ مو مناسب و بی ضرر است.

پاک کردن رنگ مو

قرص ویتامین C

اگر رنگ موهایتان عمر زیادی دارد پس از 30 مرتبه شستشو پاک می شود، میتوانید با ترکیب قرص ویتامین ث و آب، خمیر درست کنید و روی کف سر و روی موهایتان بگذارید. پس از نیم ساعت موهایتان را آب کشی کنید. تکرار این کار باعث می شود رنگ مویی که عمر زیادی دارد سریع پاک شود. برای جلوگیری از شکنندگی موهای خود ازنرم کننده مو و برای آب کشی موها از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی را به مقدار 4/1 را با شامپو مخلوط کنید. موهای خود را با شامپوی ترکیب شده با مایع ظرفشویی بشویید. برای نتیجه دلخواه، بهتر است مایع ظرفشویی را به شامپو ضد شوره اضافه کنید.

لیموترش

لیموی ترش و تازه به خاطر وجود اسید سیتریک که سفید کننده طبیعی خوبی می باشد، برای پاک کردن رنگ مو گزینه مناسبی می باشد. آب لیمو ترش تازه را در ظرفی بریزید. پوست سر و موهای خود را با آب لیموی ترش ماساژ دهید. مراقب باشید پوست سرتان را زیاد چنگ نزنید به خاطر اسید سیتریک لیمو ترش احتمال زخمی شدن پوست سرتان وجود دارد.

اجازه دهید آب لیموی ترش نیم ساعت روی موهایتان و کف سرتان بماند. پس از نیم ساعت موهایتان را با شامپوی مخصوص خود بشویید. برای جلوگیری از شکنندگی موهایتان ازنرم کننده مو و برای آب کشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

سودا

ترکیب شامپو و سودای خوراکی به خصوص شامپوی ضد شوره، برای پاک کردن رنگ ناخواسته موها بسیار مؤثر و بدون عوارض است. سودای خوراکی یک لایه بردار خوراکی طبیعی است.

سودا

 

آب داغ

در کاتالوگ رنگ مو نوشته می شود که رنگ موی مورد نظرتان پس از چند بار شستشو پاک می شود. معمولا اکثر رنگ موها پس از 20 بار شستشو پاک می شوند. می توانید برای سریع پاک شدن رنگ موهایتان برای شستشو از آب دغ استفاده کنید. پس از پایان شستشو برای جلوگیری از شکنندگی موهایتان ازنرم کننده مو و برای آب کشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

نکات قابل توجه برای ریموور مو

انجام ریموور مو با روش های خانگی که در مطلب بالا ذکر کردیم، بدون عارضه می باشد. استفاده ی مکرر از ریموور های شیمیایی برای موها مضر است. بهتر است کمتر از ریموور های شیمیایی استفاده کنید. قبل از استفاده از ریموور های شیمایی، برای گرفتن نتیجه بهتر، به نکات مهم مطلب زیر توجه داشته باشید.

  • قبل از استفاده از ریموور ها موهای خود را با شامپو قلیایی کریتیو، به مدت 5 دقیقه خوب شسته و پس از خشک کردن موها از ریموور استفاده کنید.
  • ابتدا ساقه ی مو را به مواد ریموور آغشته کنید. پس از 20 الی 30 دقیقه ریموور را به ریشه مو بمالید.
  • پس از ریموور مو، از شامپوهای نرم کننده ی مو استفاده نکنید.
  • بهتر است قبل از اضافه کردن اکسیدان، 25 گرم از پودر ریموور را با 5 میل روغن آرگان ترکیب کنید. استفاده از روغن آرگان در ترکیب ریموور، از خشکی موها جلوگیری می کند.
  • پس از ریموور رنگ های مشکی، شرابی و قرمز رنگ موها نارنجی قرمز یا نارنجی زرد می شود. برای پوشش این مشکل بهتر است از رنگ های تناژ دودی استفاده کنید.
  • از ریموور ها برای موهای طلائی استفاده نکنید.
  • از مارک های مرغوب ریموور مانند بس و کریتیو استفاده کنید.

دوره های آموزش رنگ موو آموزش کوتاهی مودر آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان برگزار می شود.





:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , آموزش کوتاهی مو , ,
:: برچسب‌ها: ریموور رنگ مو ,ریموور مو ,ریموور مو چیست ,ریموور چیست ,ریموور ,ریموور موی مشکی ,ریمور مو ,انواع ریموور مو, ريموور مو ,ریمو مو ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: